2011/06/15

肥後守式小刀・Flriction Folder (5)

完成しました!ハンドルはフラット、シンプルにする予定だったのですが、削っているうちにこんな感じになりました。私のハンドル作りはいつもそうなのですが、行き当たりばったりで、削りながら握りやすい形にします。
So here comes the completed one. The original plan was to make handle simple and flat, but… as always, I make handle as it comes. The important thing is that fells nice in hand.








スペックは The spec:
 刃渡り(Blade length): 9cm
 全長 (Total length): 21cm
 刃厚 (blade thickness): 3mm
 鋼材  (Steel): ヤスリ- metal file
 ハンドル材 (Handle materials):
   真鍮ピン- Brass pin
   銅ワッシャー – Copper washer
   オーク- Oak

初めてのフォルダー、やはり苦労しました。シースナイフとはかなり勝手が違います。マーそれなりに満足かな??様子を見て、便利に使えそうならネックナイフとして使ってみようかと思います。
So, what do you think? Personally, it is quite satisfying result. Now use it a bit and if find it use full, then I think will set this up as a neck knife.

4 件のコメント:

  1. Nicely balanced work on this friction folder. I like it very much.

    返信削除
  2. Great work, as always. I knew this knife would end up looking great. :) I bet it handles well, too.

    bmatt

    返信削除
  3. It looks so refined. I love it!

    返信削除